Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWorthy, Jo; Rodriguez-Galindo, Alejandra; Assaf, Lori Czop; Martinez, Leticia; Cuero, Kimberley
TitelFifth-Grade Bilingual Students and Precursors to "Subtractive Schooling."
QuelleIn: Bilingual Research Journal, 27 (2003) 2, S.275-94Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1523-5882
SchlagwörterAcculturation; Bilingual Education; Bilingual Students; Educational Environment; Elementary Education; Grade 5; Hispanic American Students; Language Attitudes; Language Maintenance; Language Usage; Mexican Americans; Peer Influence; Spanish Speaking; Student Attitudes; Texas
AbstractA study examined Spanish-speaking children's attitudes about being and staying bilingual. Classroom observations and interviews with 15 fifth-grade students, 12 parents, and 2 teachers at a Texas elementary school indicated that despite being in a supportive bilingual environment, students believed they would have to struggle to maintain their language and culture in the future. (Contains 29 references.) (TD)
AnmerkungenFor full text: http://brj.asu.edu/content/vol27 no2/abstracts.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bilingual Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: